dinsdag 14 april 2015

Verantwoording PI's LA4


Verantwoording van de PI's:

Participeren in (landelijke/regionale) onderwijsinnovatie-trajecten

Doormiddel van mijn deelname aan de Innovatiebattle in Rotterdam heb ik aan deze PI gewerkt:

Ik ben nu bezig met het onderzoeken of het mogelijk is om een opleiding voor gemotiveerde en getalenteerde leerlingen op te zetten waarbij de leerlingen de opleiding kunnen verkorten (naar aanleiding van de innovatiebattle).

Betrekken, waar nodig, van relevante externen (buiten MLI of eigen organisatie) bij onderwijsontwikkeling

Omdat ik Willem heb gevraagd als externe expert over digitale tools heb ik aan deze PI gewerkt. Door de tip van Willem heb ik de volgende Avatars gemaakt:
 
 

Over de grenzen van het eigen vakgebied (context) heen kijken.

Omdat ik bij het ontwikkelen van het scenario niet alleen naar mijn team Maatschappelijke Zorg heb gekeken, maar ook naar andere teams (heel de afdeling Mens & Maatschappij) heb ik de eigen context losgelaten. Vervolgens heb ik ook over de grenzen van mijn eigen vakgebied gekeken door een innovatieve school te bezoeken.


 

Overzien en beoordelen van de
consequenties van (voorgestelde) ontwikkelingen voor de (onderwijs)praktijk van collega’s en hen hierin ondersteunen

Door na te denken en te praten over het toekomstscenario en de gevolgen daarvan ben ik bezig geweest met dit PI. In dit blogbericht komt dit terug. Daarnaast komt dit ook terug in mijn SWOT analyse.


Vertaling van visie op de relatie tussen onderwijs en maatschappelijke
ontwikkelingen te naar een concreet toekomstbeeld voor de school

Ontwikkeling van visie op onderwijs waarbij verschillende
perspectieven, ontwikkelingen en trends (toekomstgericht) worden meegenomen;

Je bent in staat de grenzen van de maatschappelijke opdracht van de sector te
onderbouwen/
beargumenteren;

Aan de bovenstaande 3 PI's heb ik gewerkt door 4 scenario's te schrijven voor mijn eigen opleiding. En door mee te werken aan de scenario's van het team Up to the future.




Lef om buiten de kaders te denken en niet in de comfort zone blijven zitten

Presentatie op een inspirerende wijze met als effect dat luisteraars geboeid raken
door het onderwerp

Bovenstaande 2 PI's heb ik ondervangen door Quest 4a. Vooraf dacht ik dat het maken van een filmpje absoluut niet haalbaar zou zijn binnen de tijd en zag ik dit totaal niet voor me. Maar met het resultaat denk ik dat we als team Up to the future een heel mooi beeld hebben neergezet. Waar luisteraars zeker wel door geboeid raken.

1 opmerking:

  1. Dag Jolijn,
    Met plezier heb ik je BLOG gelezen en ik heb een feedbackkaart voor morgen klaarstaan om je te mailen maar ik kan nergens je mailadres vinden, ook niet op de studentmail. Kun je me een mailtje sturen via de studentmail dan geef ik je mijn feedback over je BLOG.
    Groetjes,
    Patrick Simons

    BeantwoordenVerwijderen